MENU

Monessa mukana

Monessa mukana / Field Service mullistaa Palmian kenttätyön ohjauksen

Field Service mullistaa Palmian kenttätyön ohjauksen

Palmian kenttätyönohjauksessa on siirrytty käyttämään Field Serviceä, jota kehitetään yhdessä käyttäjien kanssa.   

Field Service on nykyaikainen kenttätyönohjausjärjestelmä, joka helpottaa käyttäjien arkea ja mahdollistaa työtehtävien osaamisvaatimusten ja oikeiden osaamisten yhdistämisen. Näin asiakkaat saavat tilaamansa palvelun oikea-aikaisesti ja laadukkaasti, samalla läpinäkyvyys asiakkaan suuntaan lisääntyy. Pääsemme eroon ylimääräisestä manuaalisesta työstä ja useat prosessit tehostuvat. Työntekijän näkökulmasta tämä tarkoittaa työmäärän tasoittumista ja läpinäkyvyyden parantumista.

Palmiassa on reilu 1 600 työntekijää ja kunnossapidettäviä kohteita jo tuhansia ympäri Suomea, pääosin pääkaupunkiseudulla. Suuri kohdemäärä vaatii nykyaikaista järjestelmää, jotta pysymme kilpailussa mukana myös tulevaisuudessa. Field Servicen käyttöönotto on iso työkulttuurin muutos, jossa emme onnistu ilman jokaisen osallistumista. Olemme kouluttaneet käyttäjiä ja siten tukeneet heitä kulttuurimuutoksessa - lisäksi olemme investoineet tietokoneisiin ja mobiililaitteisiin.

Field Service kaiken aikaa paremmin hallussa

Uuden järjestelmän käyttöönotossa on omat haasteensa, mutta voimme olla tyytyväisiä tilanteeseen vuoden 2018 alussa. Erilaisilla toimintatavan muutoksilla on selvitty haasteista matkan varrella – osin niistä on generoitunut muutoksia jopa järjestelmään asti. Tulemme saamaan järjestelmän avulla hyödyllistä analytiikkaa, jota voimme hyödyntää kohteissa ja asiakasraportoinnissa. 

On hyvä muistaa, että järjestelmä on juuri niin hyvä, kuin siellä oleva tietosisältö. Suuressa roolissa ovat myös käyttäjät, jotka toteuttavat sitä ohjeistuksen mukaisesti. Työtilauksia ja työajankirjauksia on tehty kohtuullisen aktiivisesti.

Projekti on mielenkiintoisessa vaiheessa, sillä ennen kesää se tulee päätökseen ja tavoitteenamme on, että kaikki toiminnot on silloin otettu käyttöön.

Palmia kehittää järjestelmää jatkuvasti

Tällä hetkellä järjestelmän kehitysputkessa on jo yli 100 muutosta. Osaa kehitetään vielä ja osa on ehtinyt tuotantoon asti. Kehitystyötä jatketaan luonnollisesti myös tulevaisuudessa.


Jukka Korkeakunnas
Field Service -pääkäyttäjä Palmialla

JULKAISTU: 03.04.2018

AIHEET: Business parkit Kiinteistöala Asunto-osakeyhtiöt Artikkeli Isännöintiala

KIRJOITTAJA

Palmia Oy
Palmian artikkelit

Jaa