Monessa mukana / Tyytyväinen siivoustiimi pitää Länsimetron puhtaana
Työssään viihtyvät työntekijät ovat avain onnistuneeseen palveluun ja kumppanimme tyytyväisyyteen. Palmian siivoustiimi on hoitanut metroasemien siivousta jo lähes vuosikymmenen. Tiivis yhteistyö, sitoutunut henkilöstö ja viikoittaiset laatukierrokset varmistavat, että asemat pysyvät puhtaina ja turvallisina tuhansille matkustajille.
Palmia aloitti yhteistyön metron kanssa vuonna 2015. Länsimetron siivouksesta olemme huolehtineet sen avautumisesta lähtien, ja palvelusopimus jatkuu menestyksekkäästi edelleen. ”Alusta asti tavoitteenamme on ollut taata, että Länsimetron uudet ja modernit asemat pysyvät siisteinä ja turvallisina matkustajille, jotka päivittäin kulkevat asemilla”, palveluesimies Jenny Trähagen kertoo.
”Huolehdimme 13 metroaseman päivittäisestä ylläpitosiivouksesta ja sopimuksen mukaisista perussiivouksista, teknisten tilojen puhtaudesta sekä Sammalvuoren varikon siivouksesta. Tiimimme koostuu 20 toimitilahuoltajasta sekä palveluesihenkilöstä, palveluohjaajasta ja kolmesta palveluvastaavasta, joiden työhön kuuluu siivouksen ohella vastata asiakkaan palvelupyyntöihin”, Trähagen listaa.
Palmia tuottaa metrolle kustannustehokasta ja tasokasta siivouspalvelua, joka takaa asemien siisteyden ja pitää samalla huolta kiinteistöistä. Yhteistyön perustana on tiivis kommunikaatio, jonka avulla voimme räätälöidä palvelumme tarkasti vastaamaan asiakkaan toiveita ja muuttuvia tarpeita.
"Arvostan kovasti sitä, että Palmian kanssa asiat sujuvat vaivattomasti, palvelu on joustavaa ja palautteisiin reagoidaan nopeasti”, kertoo Kaupunkiliikenteen puhtaanapidon asiantuntija Satu Rämö. Säännöllisen ja avoimen viestinnän ansiosta molemmat osapuolet ovat olleet yhteistyöhön tyytyväisiä, ja voimme jatkossakin vastata palvelutarpeisiin ammattitaitoisesti. ”Tapaamme tiimiä viikoittain laatukierroksilla sekä kuukausittain palavereissa. Yhteistyömme on tiivistä ja antoisaa”, Rämö kertoo.
Metroympäristössä työskentely vaatii henkilökunnalta sopeutuvuutta ja ammattitaitoa: asema-alueet ovat laajoja, kävijämäärät ruuhka-aikoina suuria ja tarpeet vaihtelevia. Lisäksi teknisten tilojen puhdistaminen vaatii erityistä tarkkuutta ja osaamista. Näihin haasteisiin Palmia on vastannut ammattitaitoisella tiimillä ja laadunvalvonnalla. Henkilökunnan monivuotinen kokemus metroympäristössä työskentelystä sekä joustava vuorotyömalli takaavat sen, että palvelu myös sujuu saumattomasti – näin kumppanimme voi keskittyä omaan toimintaansa tietäen, että siivouspalvelut ovat luotettavissa käsissä.
Palmian pitkät perinteet siivouksen asiantuntijatyöstä pitävät palvelumme tasokkaina ja hyödyt kumppaneillemme monitasoisina: kun siivous tehdään oikeaoppisesti, pintojen ja kiinteistöjen käyttöikä kasvaa ja remonttitarve vähenee. Panostamme henkilökuntamme koulutukseen, jotta voimme taata korkean laatutason. Työntekijämme ymmärtävät työnsä tärkeyden, ja osaavan tiimin käsissä syntyy puhdasta jälkeä.
”Olemme onnistuneet saamaan tyytyväisen ja pysyvän henkilöstön metroon töihin. Tiimimme on erittäin sitoutunut, ja moni on ollut mukana jo aivan alusta lähtien”, Trähagen kertoo ylpeänä. Työntekijöiden pysyvyyteen vaikuttaa muun muassa elämään mukautuva vuorotyö, viikonloppulisät sekä vakituinen työsuhde. Myös Trähagen on toiminut asiakkuuden parissa pitkään: ”Itse olen työskennellyt metrossa vuodesta 2015 saakka, ja olen ollut erittäin tyytyväinen työpaikkaani”.
Palmian tiimi luo omalla työllään päivittäin arvoa Länsimetron matkalaisten asiakaskokemukseen. Sitoutumisemme asemien siisteyteen ja turvallisuuteen on meille tärkeää, ja tavoitteemme on jatkaa korkealaatuista palvelua tulevaisuudessakin.
Heräsikö kysyttävää? Haluatko kuulla lisää palveluistamme? Klikkaa alta ja jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä. Saat suositukset kannattavimmista palveluratkaisuista, joita toimitilasi käyttäjät arvostavat.
JULKAISTU: 28.10.2024
Palmia Oy
Elina Snellman
Ratkaisumyyntipäällikkö
elina.snellman@palmia.fi
050 341 6239