Monessa mukana

Palmian kiinteistöpalvelut tukee hotellin asiakaskokemusta – onnistunut yhteistyö Comfort Hotel Sellon kanssa

Kirjoittanut Palmia Oy | 2.5.2025 7:13:54

Kesällä 2024 alkanut yhteistyö Comfort Hotel Sellon ja Palmian välillä on osoitus siitä, kuinka laadukkaasti toteutettu kiinteistönhoito helpottaa hotellin sujuvaa arkea ja tukee asiakaskokemusta. Palmian palvelumalli tarjoaa hotellille arkipäivisin kahden tunnin ajan ammattitaitoisen kiinteistönhoitajan, joka huolehtii niin ulkoalueiden siisteydestä kuin huoneiden kunnossapidosta.

Hotellin tarpeisiin suunniteltu palvelu  

Palmian valinta hotellin kiinteistöpalvelukumppaniksi syntyi kilpailutuksen seurauksena. Hotellin General Manager Petri Urosen mukaan Palmian kyky vastata tarpeisiin jo tarjousvaiheessa oli ratkaiseva tekijä valintapäätöksessä.

”Kilpailutimme kuusi eri toimijaa, ja Palmiaan syntyi oitis luottamus: kyselyihimme vastattiin nopeasti ja pääsimme heti asioista yhteisymmärrykseen. Palmian joustavuus tarjota juuri toiveitamme vastaava palvelu oli meille erittäin tärkeää”, Uronen kertoo.

Palvelu suunniteltiin hotellin tarpeisiin sopivaksi, ja se on osoittautunut käytännössä erittäin sopivaksi.

”Palvelumalli toimii äärettömän hyvin. Meillä ei ole tarvetta kokopäiväiselle kiinteistönhoitajalle, vaan tarvittavat tehtävät voidaan hoitaa arkisin parissa tunnissa. Kiinteistönhoitaja on aktiivinen ja töitä tehdään yhdessä hyvällä hengellä”, Uronen kiittelee.

Petri Uronen kertoo, että Palmiaan syntyi oitis luottamus: "Kyselyihimme vastattiin nopeasti ja pääsimme heti asioista yhteisymmärrykseen. Palmian joustavuus tarjota juuri toiveitamme vastaava palvelu oli meille erittäin tärkeää.”

Kiinteistönhoitajan tärkeä rooli: Asiakkaiden viihtyvyyden varmistaminen

Kiinteistönhoitajan työpäivä alkaa ulkokierroksella, jossa varmistetaan muun muassa piha-alueiden siisteys sekä talviaikaan turvallinen kulku aurauksen ja hiekoituksen avulla. Vilkasliikenteinen katualue myös pestään säännöllisesti. Sisätiloissa työt painottuvat hotellihuoneiden kunnossapitoon, kuten lamppujen vaihtoon, silikonisaumojen korjauksiin ja viemärien toimivuuden varmistamiseen. Kaikki työt tehdään hotellin asiakkaiden viihtyvyyttä silmällä pitäen mahdollisimman huomaamattomasti ja tärkeyttä priorisoiden. Kohteen aloitusvaiheessa keskeistä oli oppia hotellimaailman toimintatavat ja löytää oikea rytmi palvelun toteuttamiseen.

Yksi tärkeimmistä yhteistyön menestystekijöistä on toimiva viestintä aulan vastaanoton kanssa sekä tehokas palvelupyyntöjen hallinta huoltokirjajärjestelmän avulla.

”Palvelun ajoitus ja töiden suorittamisen suunnittelu on erityisen tärkeää, kun työskentelee majoittuvien asiakkaiden keskellä. Meillä on tiivis yhteys hotellin henkilöstöön ja selkeä käytäntö palvelupyyntöjen käsittelyyn. Näin työt saadaan hoidettua sujuvasti ja asiakkaita häiritsemättä”, kertoo Palmian työnjohtaja Joonas Hasu.

Palmian kiinteistöpalvelujen työnjohtaja Joonas Hasu.

Luottamukseen perustuva yhteistyö  

Palmian ja Comfort Hotel Sellon yhteistyö perustuu luottamukseen, joustavuuteen ja avoimeen kommunikaatioon. Yhteisiä palavereja ei ole tarpeen pitää usein, sillä arki sujuu vaivattomasti.

”Palvelun toimivuus näkyy meille huolettomuutena: meidän ei tarvitse seurata tekemistä, vaan tiedämme asioiden hoituvan. Työtarpeet eivät keräänny, vaan tehtävät hoituvat usein jopa ennakoidusti. Tämä vähentää myös äkillisten korjaustarpeiden määrää ja tekee arjesta sujuvaa hotellin henkilökunnalle”, Uronen kertoo.

Kommunikointi kumppaneiden välillä on mutkatonta. Kiinteistönhoitaja huomioi palvelutarpeita oma-aloitteisesti, ja hän on töissä tervetullutta seuraa.

”Välimme ovat todella hyvät – pidämme hänestä huolta kuin omastamme”, Uronen kertoo.

Kiinteistönhoito osana laadukasta hotellielämystä  

Vaikka Palmian työ on vain yksi osa hotellin toimintaa, sen vaikutus asiakastyytyväisyyteen on merkittävä. Siisti ja turvallinen ympäristö sekä hyvin huolletut huoneet tukevat Comfort Hotel Sellon asiakaslupausta, jossa kaiken tulee olla helppoa ja toimivaa.

”Palmian kiinteistönhoito on meille tärkeä osa kokonaisuutta, jolla ylläpidetään hotellin mainetta ja varmistetaan vieraiden viihtyvyys”, Uronen kertoo.

Arvot palvelun joustavuudesta ja toimivuudesta ovat kumppaneiden kesken jaetut.

”Pidän erityisesti siitä, että kaikki sujuu. Työt hoituvat omatoimisesti ja yhteistyö kiertää luontevasti kiinteistönhoitajan ja vastaanoton välillä. Se luo huolettomuutta, joka heijastuu myös hotellin asiakaskokemukseen”, Uronen summaa.


Heräsikö kysyttävää? Haluatko kuulla lisää palveluistamme? Klikkaa alta ja jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä. Saat suositukset kannattavimmista palveluratkaisuista, joita toimitilasi käyttäjät arvostavat.